Amasten lanserar kundtjänstmedarbetare i form av en AI-chatbot. Chatboten heter Ammie och ska fungera som en extra kundtjänst, som är öppen dygnet runt.

Chatboten är framtagen av Hello Ebbot, som som specialiserar sig på att använda den senaste tekniken för att automatisera kunddialoger med bästa möjliga kundupplevelse. Ammie finns från och med idag att chatta med på Amastens hemsida.

– Vårt mål är att skapa trygghet för våra hyresgäster i alla led och vi letar alltid efter nya sätt att göra det. Med Ammie öppnar vi en ny kommunikationskanal som är tillgänglig dygnet runt. Det har varit kul och utmanande att tratta ner kommunikationen till ett chattformat och vi är imponerade av Ebbot, både i produkten och i processen, säger Malin Arnbom, kommunikationschef på Amasten Fastighets AB.

– Vi tror verkligen på det här samarbetet. Fastighetsbranschen är klockren för denna typ av effektivisering då det kommer in många frågor som är relativt enkla att besvara. Amastens sätt att tänka gör dem till den perfekta partnern i denna typ av åtagande. Förhoppningen är att Ammie kan bli en förebild för hur framtidens kundservice ser ut i fastighetsbranschen, säger Lisa Albinsson, Customer Success & Project Manager på Hello Ebbot.

 

Om Hello Ebbot

Hello Ebbot älskar kundservice och framtiden. Vi tror att om man sätter kundupplevelsen först kan man med rätt teknik möjliggöra nya sätt att arbeta med kunder. Ett mer effektivt sätt som gynnar både kunder och medarbetare på sikt. Denna vision speglas såklart vi vår chatbots-lösning Ebbot med tillhörande chattklient för medarbetare, men även i vårt proaktiva sätt att samarbeta med våra kunder. Vi ser oss inte som en tjänsteleverantör utan snarare som en partner i varje samarbete.  

 

Malin Arnbom, kommunikationschef Amasten, Tel: +46 (0)70-275 16 72, [email protected]