Samhällsbyggnadsbolaget är Nordens ledande aktör inom social infrastruktur. Vi äger bostads- och samhällsfastigheter i hela Norden och har som grundidé att utveckla, äga och förvalta långsiktigt med låg risk. Som partner till Sveriges kommuner vill vi bidra till att skapa ändamålsenliga lokaler för välfärdens viktigaste verksamheter.

SBB har en stark balansräkning och tillhör den utvalda gruppen av svenska fastighetsbolag som erhållit en så kallad Investment Grade-rating. Med hjälp av ett starkt kassaflöde och långa hyreskontrakt kan företaget fortsätta utvecklas och expandera. Tack vare vårt fokus på långsiktighet kan vi uppfylla vår ambition att bli Nordens största bolag för bostäder och samhällsfastigheter. Mer information om bolaget finns på www.sbbnorden.se.

 

Om tjänsten

Rollen som förvaltningsadministratör är bred, uppgifterna omfattar både hyres- och intäktsadministration liksom en del kontorsadministrativa delar.

Du arbetar inom ramen för förvaltningen med:

  • Upprättandet av garage-, parkerings- och bostadsavtal i hyresredovisningssystemet
  • Kontroll av energidebiteringar, el, värme och vatten via fakturasystemet
  • Avräkningar av driftstillägg löpande och vid årsavslut
  • Support till förvaltare vid avtalsskrivning, hjälpa till med framtagande av underlag för uthyrning, omförhandling samt assistera vid rapportering

Du blir ansvarig för uppdatering av det hyresadministrativa systemet enligt gränsdragning mot extern leverantör av hyresredovisningstjänster. I detta ingår bl a att vara förvaltaren behjälplig vid genomgång av preliminära aviseringar, saldolistor efter definitiv avisering och genomgång av räntor och inkasso. Du ansvarar för registervården i PM, såsom objektsareor och löpande uppdatering av vakanshyror. I rollen ingår också att delta i möten med centrala intäktsadministrationen.

  • Stötta i arbetet med hyresgästkontakter och enklare förvaltningsfrågor
  • Upprätta trapphus- och hyresgästinformation
  • Ta fram utkast till objektbeskrivningar och uppdatera lediga lokaler och övriga uppgifter på SBBs  hemsida via Capifast
  • Uppdatera avtal och besiktningar i Capifast
  • Sammanställning av underlag för vidarefakturering
  • Sammanställning av projekt/upparbetade kostnader
  • Arkivering och diverse andra kontorsgöromål såsom att hålla ordning på kontoret, posthantering och beställningar

Din profil

Vi tror att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter med koppling till samhällsfastigheter. Tjänsten kräver att du är noggrann och har ordning och reda, lika mycket som du uppskattar att arbeta effektivt, tar egna initiativ och klarar av att hantera viss press under perioder. Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet från hyresjuridik. För att trivas hos SBB och hantera kunderna på ett professionellt sätt tror vi att du är utåtriktad, har hög servicegrad och är socialt begåvad. Du har hög datorvana.

Placeringsort Karlskrona

 

Ansök idag – vi rekryterar löpande

Du är välkommen med din ansökan, CV och personligt brev. För att garantera en säker och rättvis rekrytering registrerar du din ansökan via hemsidan. Urval sker löpande.

Sök tjänsten här.

Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta att kontakta Rita Smedberg,
E-mail [email protected] tfn 0709-895017 eller Christina Armbäck,
E-mail [email protected] tfn 0709-895016