Samhällsbyggnadsbolaget är Nordens ledande aktör inom social infrastruktur. Vi äger bostads- och samhällsfastigheter i hela Norden och har som grundidé att utveckla, äga och förvalta långsiktigt med låg risk. Som partner till Sveriges kommuner vill vi bidra till att skapa ändamålsenliga lokaler för välfärdens viktigaste verksamheter.

SBB har en stark balansräkning och tillhör den utvalda gruppen av svenska fastighetsbolag som erhållit en så kallad Investment grade rating. Med hjälp av ett starkt kassaflöde och långa hyreskontrakt kan företaget fortsätta utvecklas och expandera. Tack vare vårt fokus på långsiktighet kan vi uppfylla vår ambition att bli Nordens största bolag för bostäder och samhällsfastigheter.

Analytiker till Affärsutveckling hos SBB i Stockholm

Är kompetens och erfarenhetsutbyte viktigt för dig i din karriärsutveckling?

Är hög ambitionsnivå i kombination med tydlig vision och målbild viktig för dig i valet av en arbetsgivare?

Värdesätter du en företagskultur som vill och ser att du som medarbetare ska få möjligheter och förutsättningar för att få utlopp för din fulla potential?

Det är precis vad ett av Nordens absolut vassaste Affärsutveckling/transaktionsteam erbjuder dig.

Tjänsten
Som Analytiker kommer du att ansvara för data- och informationsinhämtning av SBB:s fastighetsbestånd med syftet att tillgodose Affärsutveckling/transaktionsteamet med strukturerat och uppdaterat underlag för den interna värderingsprocessen och inför affärsprocesser.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

  • Att driva affärsprocesser och delta i interna värderingsprocesser.
  • Att både stötta i och ansvara för DD-processer i fastighetstransaktioner.
  • Att bistå analys- och värderingsanasvarige med analysunderlag i form av värdering och informationssamling.

Kvalifikationer och erfarenheter

  • Eftergymnasial utbildning inom fastighetsekonomi eller finans med inriktning på fastighet
  • Mellan 1-3 års erfarenhet av arbete inom analys/värdering på ett fastighetsbolag eller hos rådgivande aktör i fastighetsbranschen.
  • Mycket god erfarenhet av Excelsnurror och data- och informationshantering.
  • Meriterande med erfarenhet i affärs- och säljprocesser.
  • Hög IT-mognad
  • Körkort

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som triggas av och trivs i en miljö med hög affärs- och leveransfokus. Vidare krävs en stor noggrannhet med mycket struktur. Som person behöver du vara trygg i dig själv, ha disciplin med fokus på mål och resultat. SBB är ett entreprenöriellt bolag där varje medarbetare tar ansvar, bidrar med positiv energi och affärsmässighet samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot sina kollegor.

Vi erbjuder
Du kommer till ett expansivt entreprenörsdrivet börsbolag med ambitioner att skapa värde och nytta. Du får stort eget ansvar och frihet i rollen. Hos oss jobbar du både högt och lågt och vi har en mycket prestigelös och utvecklingsorienterad företagskultur.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt, dock senast den 31:a oktober 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Sök tjänsten här 

I denna rekrytering samarbetar vi med Linkz och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

Linkz är specialister på relationsskapande, rekrytering och interimslösningar inom IT, bygg och fastighetsbranschen. Besök linkz.se och connecta med oss för att se vad vi kan göra tillsammans.