Samhällsbyggnadsbolaget grundades av Ilija Batljan i mars 2016 med visionen om att bygga det bästa nordiska fastighetsbolaget för bostäder och samhällsfastigheter. Bolagets strategi är att långsiktigt äga, förvalta och utveckla hyresreglerade bostadsfastigheter i Sverige och samhällsfastigheter i Norden samt bedriva ett aktivt fastighetsutvecklingsarbete där kassaflödesfastigheter omvandlas till byggrätter för social infrastruktur.

 

Arbetsbeskrivning

Som uthyrare hos SBB ansvarar du för kontakten med befintliga och potentiella hyresgäster samt ser till att uthyrningsprocessen fungerar på ett effektivt sätt. Du verkar inom Höganäs beståndet som innefattar ca 669 bostäder, 53 000 kvm.

Du utgör en central del och arbetar strategiskt för att våra bostäder, mindre lokaler och parkeringsplatser hyrs ut i rätt tid och till rätt hyresgäst. Vidare ansvarar du vid för- och avflyttningsbesiktningar, hantering av avtal, avstämning av inbetalningar och för att administrera och uppdatera marknadstjänsten HomeQ och fastighetssystemen Momentum och Vitec.

Rollen innefattar allt från marknadsföring, första kontakt med kund till avtalsskrivning samt att övriga administrativa delar omhändertas. Du har ett nära samarbete med förvaltare, andra uthyrare i bolaget, fastighetstekniker och fastighetsskötare.

I dina arbetsuppgifter ingår även:

  • Säkerställa att central hyresadministration erhåller korrekta och kompletta avtalsunderlag.
  • Vara projektledaren behjälplig gällande planering utav successionsrenoveringar.
  • Vara förvaltaren behjälplig med problemlösning med företagets bostads- och lokalhyresgäster såsom anpassningar, störningar och boendemiljö.
  • Ansvarar för hanteringen av frågor vid bostadskö och fungera som kontaktansvarig gällande inkassohanteringar.

Kvalifikationer och erfarenheter

För att passa i rollen ser vi gärna att du har utbildning inom ekonomi eller motsvarande på gymnasienivå. Har du kunskap inom inkassohantering, hyresjuridik, störningsärenden och bostadshyresavtal är det starkt meriterande. Du har några års arbetslivserfarenhet inom administration och kundservice, gärna med erfarenhet från liknande roll och bör tidigare ha jobbat inom bostäder.

Du hanterar svenska och engelska väl i tal och skrift samt har god systemvana och helst erfarenhet av olika fastighetssystem.

För den här tjänsten värdesätter vi lokal förankring. B-körkort är ett krav.

Vem söker vi

Vi söker dig som vill ha en serviceroll där man skapar relationer, hittar lösningar och är en fena på administration. Du är en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som arbetar prestigelöst, självständigt och målinriktat, du sätter kundens behov i fokus och agerar snabbt och effektivt utifrån det.

I rollen som uthyrare är du företagets ansikte utåt och har därför förmågan att uppnå förtroende på alla nivåer och har strävan att lyckas.

Passar denna beskrivning in på dig? Välkommen med din ansökan!

Ansökan

Vid denna rekrytering samarbetar SBB med Croisette Human Capital. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar därför få din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Malin Werngren, på [email protected] eller på telefon 0761 – 18 74 09